مزایای ورزش بارداری

مزایای ورزش بارداری

یوگای بارداری

سوالی که بسیاری از خانم های باردار می پرسند این است که آیا می توان در طول دوران بارداری ورزش کرد؟ با توجه به تحقیقات علمی صورت گرفته مشخص شده است که نه تنها در دوران بارداری باید از استراحت بیش از حد خودداری کرده بلکه باید با انجام فعالیتها و ورزش بارداری خود و جنین را برای زایمان آماده نماید ورزش راه لذت بخشي براي آماده شدن براي تغييرات دوران بارداري است

فواید ورزش در بارداری

در طي ورزش، گردش خون بسيار مناسب مي شود .بنابراين جنين به طور مرتب مي‌تواند باعث رضايت خاطر روحي و هم‌چنين جسمي شما باشد .

  •   احساس راحتي ، داشتن انرژي بيش‌تر و بهتر خوابيدن در شب.
  • موجب کاهش گرفتگي ساق پا، يبوست و تنگي نفس مي شود.
  • کاهش درد کمر و بهبود وضعيت قرارگيري ستون فقرات در نتيجه تقويت عضلات پشت، ران و باسن.
  •  کاهش استرس و اضطراب.
  • كاهش اضافه وزن در دوران بارداري و بازگشت سريع‌تر به وزن پيش از بارداري
  •   تحمل درد بهتر و همچنين احساس بهتر از لحاظ عاطفي و جسماني
  •    كاهش بروز عوارضي از قبيل ورم قوزك پا و واريس وريدي به علت افزايش جريان خون در بدن

 

چه نوع ورزشی انجام دهیم ؟ و چگونه؟

اولین نکته اینکه منظور از ورزش , ورزشهای سبک و خاص دوران بارداری هست لذا بطور کلی از ورزشهای سنگین مانند سوارکاری ,ورزشهای رزمی و … خودداری شود  خانمهاي باردار بايد در زمان ورزش، مراقبت بيشتري از خود به عمل آورند. بهتر است پيش از شروع هر نوع برنامه ورزشي، با پزشك یا مامای خود مشورت كنيد بخصوص اگر به بیماری خاصی مانند فشار خون , سقط جنین قبلی و … مبتلا هستید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =